Selasa, 02 November 2010

Indonesia membeli PLAYFULL KISS!!!



drama Korea "Naughty Kiss," yang dibintangi aktor Korea Kim Hyun-joong dan Jung So-min, telah dijual ke 11 negara di Asia.

Siaran pers dari KEYEAST mengumumkan pada hari Senin bahwa 16 episode telah dibeli di Jepang, Hong Kong, Thailand, Filipina, Malaysia, Singapura, Indonesia, Kamboja, Burnei dan Taiwan.

"Para pembeli di Jepang dan di negara-negara Asia lainnya memiliki harapan tinggi untuk outlet drama dan media dari masing-masing negara telah meminta bahwa peristiwa promosi atau wawancara diadakan," seorang produser dari drama seperti dikutip.

Sementara itu, versi YouTube "Naughty Kiss," diproduksi dalam tujuh episode selama sepuluh menit, akan mulai dijalankan nya mulai hari ini.

Acara berdasarkan pada seri komik Jepang "Itazura na Kiss" telah terjual lebih dari 27 juta kopi di Jepang dan telah dibuat menjadi animasi di Jepang dan sebuah drama televisi top-rated di Taiwan.

Seri Korea yang berakhir ditayangkan
pada tanggal 21 dengan peringkat di kisaran 5-7 persen.


ENGLISH TRANSLATE:
Korean drama "Naughty Kiss," starring Korean actors Kim Hyun-joong and Jung So-min, has been sold to 11 countries in Asia.

A press release from KEYEAST announced Monday that the 16-part series was purchased in Japan, Hong Kong, Thailand, the Philippines, Malaysia, Singapore, Indonesia, Cambodia, Burnei and Taiwan.

"The buyers in Japan and in the other Asian countries have high expectations for the drama and media outlets from each country have requested that promotional events or interviews be held," a producer from the drama was quoted as saying.

Meanwhile, a YouTube version of "Naughty Kiss," produced into seven ten-minute long episodes, will start its run starting today.

The show based on Japanese comic series "Itazura na Kiss" has sold over 27 million copies in Japan and has been made into animation in Japan and a top-rated television drama in Taiwan.

The Korean series ended its run on October 21 with ratings in the five to seven percent range.




Credit: http://10.asiae.co.kr
Reporter : Lucia Hong luciahong@
Editor : Jessica Kim jesskim@
INDO TRANS: rtss501.blogspot.com
<ⓒ10Asia All rights reserved>

2 komentar:

  1. sippppppppppppppppppppppppppp dah
    alhirnya indonesia membeli drama ini


    joaheyo

    BalasHapus
  2. Semoga oppa datang ke indo bt promosi "ngarep"

    BalasHapus